06:17 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دلار ارزان

نفت سنگین ایران ۸ دلار ارزان شد
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در دسامبر سال ۲۰۱۸ به ۲.۷۶۹ میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران حدود ۸ دلار در هر بشکه ارزان شد.
قیمت سکه، طلا و ارز در ۲۷ آذرماه چند؟
پایگاه خبری راد: امروز نرخ ارز باز هم اندکی کاهش یافت. قیمت طلا و سکه نیز تقریبا ثابت ماند.
ارزان‌ شدن پلاتین
پایگاه خبری راد: بازار جهانی پلاتین حدود نیم میلیون اونس مازاد عرضه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خواهد داشت که نشان می‌دهد قیمت این فلز ارزشمند همچنان نزدیک به پایین‌ترین رکورد ۱۰ سال اخیر خواهد ماند.
معرفی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ/ پرچمدار جدید وان‌پلاس از راه رسید
پایگاه خبری راد: رقابت غول‌های بزرگ تلفن‌های همراه روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود و در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌ها هستیم.
پیشنهاد تغییر تعرفه‌ تلفن ثابت را بررسی می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به دلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.
دلار ارزان برای واردات، چه بلایی بر سر تولید کننده می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان عنوان کرد: چرا مسئولین با اختصاص دلار ارزان برای واردات موافقند؟ این نوع ارز تولید کننده داخل را به قهقرا می‌کشد.
جزئیاتی از تامین ارز زائران اربعین
پایگاه خبری راد: بر خلاف برخی خبرها مبنی بر اختصاص دلار ۷۰۰۰ تومانی به زائران اربعین، قرار بر این نیست که ارزی به عنوان ارز مسافرتی با نرخ نیمایی در اختیار آنها قرار گیرد؛ بلکه فقط هزینه ویزای زائران در قالب حواله ارزی با نرخ نیما پرداخت می‌شود و ارز سفر باید از بازار و همانند سایر مسافران تهیه شود.
بازنگری ونزوئلا در سیاست‌های ارزی خود
پایگاه خبری راد: ونزوئلا اعلام کرد سیاست‌های سختگیرانه کنترل ارزی که از ۱۵ سال پیش تاکنون به اجرا درآمده را تعدیل کرده است.
کشف قیمت مواد اولیه در بورس کالا با ارز آزاد
پایگاه خبری راد: دبیرکل پیشین بورس اوراق بهادار گفت: در سیاست ارزی دولت، کالاهای اساسی ۲۵ قلم همچون غذا و دارو را شامل می‌شود از این رو محصولاتی همچون فولاد را براساس ارز رسمی نباید در بورس کالا عرضه کرد تا شاهد تک قیمتی شدن نرخ محصولات و کاهش التهاب ها در بازار باشیم.
مس ارزان شد
پایگاه خبری راد: میزان تولید معادن مس در جهان طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، هفت درصد افزایش یافت و قیمت این فلز در هر تن ۶۸۰ دلار ارزان شده است.
ابعادی دیگر از سیاست جدید ارزی و دلار ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: گرچه هدف اصلی سیاست‌ جدید ارزی به کنترل درآوردن گردش ارزی در اقتصاد و ممانعت از التهابات روزانه بازار ارز بوده و تا حدی هم توانسته برای کوتاه مدت در این مسیر حرکت کند، اما این تمام ماجرا نیست و همچنان کاستی‌هایی وجود دارد. به اعتقاد کارشناسان عرضه دلار ۴۲۰۰ تومانی برای جمع بزرگی از وارداتی که اولویتی ندارد در مقابل نرخ‌ بالای ارز در جریان بازار آزاد عاملی برای تحلیل منابع ارزی و ایجاد رانت و فساد خواهد شد؛ از این رو باید در آینده‌ای نزدیک شرایط تغییر کرده و در این سیاست بازنگری کرد.
خروج ارز همراه مسافر نصف شد
پایگاه خبری راد: در تازه‌ترین تغییرات اعمال شده در ضوابط ورود و خروج ارز مسافری مجموع خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر تا سقف ۵۰۰۰ یورو تعیین می‌شود. این رقم نسبت به ۱۰ هزار یوروی قابل خروج قبلی نصف شده است.
چگونه و چقدر ارز مسافرتی بگیریم؟
پایگاه خبری راد: با تغییر و تحولاتی که در سیاست‌های ارزی رخ داد و دلار تک نرخی شد، اکنون مسافران برای دریافت ارز مورد نیاز خود با ابهاماتی مواجه‌اند.
شوک جدید به بازار خودروی ایران
پایگاه خبری راد: بازار خودرو با شرایط فعلی دچار یک فریز عمومی می شود و یک شوک بزرگ در انتظار این بازار است.
سیاستگذار ارزی به معجزه سال ٩٢ امیدوار است!
پایگاه خبری راد: سال جدید با افزایش قیمت دلار و عبور از نرخ ٥٠٠٠ تومان آغاز شد و بازار با این روال پیش رفت. رییس کل بانک مرکزی در اولین واکنش خود با ارزیابی مثبت از وضعیت تراز ارزی و اعلام کوتاه مدت بودن نوسانات بازار، امیدوار است مانند جریان ارزی سال ١٣٩٢ بازار به آرامش برگردد.